Alles over het opladen van de accu

  • Luuk

    Kun je een 18 volt accu van een boormachine opladen met een 14 volt lader?

  • Alex

    Als je een slimme acculader koopt, dan kan je de meeste situaties je accu opladen zonder dat het fout gaat.

    Blijkbaar is en nog wat spraakverwarring over lood-accu. Met zuur, gel of AGM en dat soort termen.

    Volgens de beschrijving van Acculader pas deze op al de 4 type lood-accu's.

    Bij mij zit deze acculader op de camper tijdens de winterstalling.

  • michel

    hoe weet een oplader dat de accu vol is

  • hans dijkstra

    wil mijn motor accu op de druppelaar zetten vandaag .nu zitten er op de bovenkant gele draaiknopjes moet ik deze eraf draaien /losdraaien /of gewoon niks aan doen dus dicht laten zitten weet het niet meer

  • Marcel

    Als je de motor accu op een druppel lader zet, kan je beter “Niet” de draaidopje los maken. Heeft geen zin. Daarnaast is het risico van verdampen, vuil in de accu ect zeer groot. Kijk maar eens bij de handleidingen bij de acculaders op http://www.accu4all.nl. Je kan we de polen los koppelen, zodat voorkomt mogelijke lekspanning. Succes

  • joeri

    Hallo, ik heb nog een vraagje,

    Ik heb een windmolen gebouwb en nu wil ik een batterij opladen,

    De molen levert Max 30v bij meer als 10A (Max van multimeter)

    Ik heb inmiddels al een electronica chip om de voltage terug te brengen naar een gewenste voltage (instelbaar)

    Deze chip mag maar Max 3 A hebben nu ga ik hier een zware weerstand tussen zetten.

    Is dit voldoende om een 12v accu te laden?

    Wat voor een batterij moet ik hiervoor hebben als ik met 3A laad? Hoeveel moet de voltage zijn om die batterij veilig te laden?

  • Beheerder

    Er zijn verschillende laders, gebruikelijk is door de weerstand in de batterij, zie ook eens http://www.traktiebatterijennederland.nl/7_ig_Batterij-oplader.php

  • Flip Raap

    LS

    Als ik accu's oplaadt die niet helemaal leeg waren, bv van een golfcar, dan blijkt na verloop van tijd dat de capaciteit van de accus, na twee jaar ver achteruit gaan.

    Waar kan dit aan liggen?

  • h.van Well

    Ik heb eeb schip met 4 accus het is een geschijde systeem dus met twee dynamo's waar op twee licht accu's staan en 1 start en 1 boegschroef accu die geschu=ijden zijn door een dyode brug.

    ik de winter ligt de boot stil en laad ik van tijd tot tijd de start accu en 1 van de lichtaccus bij.

    laats ben ik verhuist naar een andere haven.

    het is mij opgevallen dat de laadstoom op de amperemeter van de lader minder zakt dan bij het laden in de vorige haven, bij aansluiten begint hij met 2 Ampere en na een weekend staat de wijze nog op 1,5 Ampere, op de eerdere locatie zakte hij altijd naar 1 Ampere.

    bij de licht accu bleef de meter ne een dag of weekend laden op 2 Ampere staan en zakte niet verder.

    mijn vraag is hoe dit kan,

    m.vr. groet H.van Well

  • Paul Timmer

    In de gebruiksaanwijzing van mijn acculader(Ultimate speed)staat dat je voor het aansluiten op de accu de aansluiting op de auto eerst moet loskoppelen .Bij het gebruik van een hulpautoaccu doe je dat niet omdat je zo snel mogelijk wil starten.

    Is het loskoppelen van de autobedrading echt nodig?