Electrische auto's

  • beheerder

    Zijn volledig electrische auto's de oplossing? graag jullie meningen.

  • hans

    Alleen indien er een combi is van zowel electrische aangedreven motoren als door brandstof aangedreven motoren.

    Want als ik de staatsgrenze over rij wat sinds oktober 2010 nieuw is mijn leven, dan is na zoveel km de stroom op.

    Het maakt niks uit of ik nu geld kwijt ben aan diesel bij de pomp of dat ik dat geld betaal via een hogere stroomrekening.

    Ik zou alleen dan een aparte meter zetten die de auto iedere nacht oplaad.

    maar als ik dagen van huis ben red ik het niet met de hoeveelheid stroom.

    tenzei je voor 2000 km kunt volladen in de toekomst en je ook bij oplaad punten het ding redelijk snel vol krijgt.

    Ik kan rustig de auto tegen de poolse grens opladen een paar uren en ik wandel de grens over in de bossen natuurgebied van Polen. Ook polen kom ik binnen rijden over een week of 6.

    Het land is Lid van de EU en in EU landen moeten ze brommobielen toelaten.

    Maar is een par uren wel voldoende om weer zo 1000 km verder te kunnen.

    geld kwijt aan de pomp of bij een oplaad punt maakt niks uit.

    Of het de oplosing voor het milieu probleem is weet ik niet.

    je moet zowiezo meer stroom centrales bouwen en die zijn ook niet altijd even mileu vriendelijk, zeker niet die buiten de eu liggen als rusland.

    Communisten van rusland hebben nou eenmaal geen oog voor het mileu en de natuur.

    Ik rij voor minder langere afstanden steeds vaker met een 2 trapsmotor voertuig de fiets.Met name in tijden dat ik veel kantoorwerk doe , anders loopt de conditie terug door te weinig beweging.

    Voorlopig is dus fietsen de oplossing. 20 jaar geleden

    waren afstanden van 120 km op een dag normaal, maar rij het nu liever met de brommobiel.

  • beheerder

    klopt idd, de actieradius is nog t eweinig voor bijvoorbeeld zakelijke doeleinden, het is nu nog meer voor de kortere stukken zoals stadsgebruik.

    maar wat dacht je van de energie die nodig is om heel veel electrische auto's te voeden?

  • Hans

    Het maken van accu met de chemicaliën is ook weer een belasting op het milieu.

    Het maken van zonnepanelen met al die metalen, is ook niet het milieu vriendelijkst, wel als je het optelt is zonne- energie minder belastend.

    Ik geef als veel rijder gewoon eerlijk toe . Milieutechnisch gezien blijft de fiets de beste vervoer middel.

  • Hans

    Die auto’s die deels op Electra gaan , dat is dus een 600 volt accu .

    Ik vraag mijn af hoeveel ampère zit er in zo accu en of er ook een omvormer van 600 naar 230 aan te koppelen. Dan zou zo dure stand kachel niet meer nodig zijn . Want bij 600 volt via zo omvormer je autootje verwarmen met een verwarming element van 500 watt. Zou dan 1 ampère per uur kosten . Het enige is dat als je weer gaat rijden dat je eerder de brandstof weer nodig heb.

    Maar via de stand kachel de zaak warm houden gebeurt ook via de brandstof tank

    Overigens het starten en de verlichting e.d. gaan via en gewone auto accu .voor zo ver ik weet. .

    Ik heb begrepen dat die deels Electra en deels brandstof nog steents gemiddeld 1 op 20 km rijden. Dus vind het tegen vallen wat de zuinigheid.

    De brommobiel rijd op 1 liter diesel bijna 30 Km en ook daar gaan z ede deels Electra op de markt brengen. Maar als het om slecht 10 meer op een liter is weegt het top tegen de meer prijs en de chemicaliën die gefabriceerd moeten worden voor die accu’s .

    De zuinigste motoren zijn de 2 traps-motors :D

    Met vriendelijke groet,

  • beheerder

    aha, ik heb me er nog niet in verdiept, echter ik ben ben wel geinteresseerd in de techniek.

    mijn buurman heeft een hybride prius, maar die auto is echt gevaarlijk stil.

  • beheerder

    Elektrische auto loont niet door Olof van Joolen

    AMSTERDAM - Bijna niemand heeft er baat bij om zijn gewone auto in te ruilen voor een elektrisch exemplaar.

    Voor 95 procent van de automobilisten is de actieradius van elektrische auto’s te beperkt. Ook hebben verreweg de meeste autobezitters geen mogelijkheden om de wagen op te laden.

    Dit blijkt uit onderzoek van het verkeersadviesbureau Goudappel Coffeng. Het grootste struikelblok is de te beperkte actieradius van de nieuwe generatie auto’s. De beste modellen komen op een volle accu volgens de fabrikant maximaal 150 kilometer ver.

    Airco

    Onderzoeker Wim Korver stelt dat met elektrisch rijden veel minder kilometers gemaakt kunnen worden dan fabrikanten stellen. „Files, rijden op de snelweg en het gebruik van de verwarming en airco worden niet meegerekend”, legt Korver uit.

    Het tweede probleem is het opladen. Uit de studie blijkt dat in het sterk verstedelijkte Nederland het een groot probleem is de auto op eigen terrein of voor de deur aan het verlengsnoer te hangen. Critici van de elektrische auto wezen er eerder al op dat ze helemaal niet zo groen zijn als de overheid doet voorkomen. Wanneer iedereen zou overstappen, zouden er dertig nieuwe elektriciteitscentrales moeten komen. Die draaien op hun beurt op fossiele brandstoffen als kolen en gas.

  • Hans

    Voor ritten in de buurt prima . maar als ik eind juni naar IJsland rij , ook al zijn de meeste KM met auto/brommobiel op een veerboot vanaf Denemarken. kom ik in de problemen. wel zou dus de combi mooi zijn.

    Maar ook in de buurt bij lange werkdagen waar ik maar 4 uur thuis om te slapen is de laadtijd te kort dat heb ik met deze dagen met de caravan accu ook er gaat meer er uit dan er met laden en onder de rijden met laden via de omvormer van 12 naar 230 waar de accu lader op werkt.

    Vaak slaap ik in het veld tussen de middag dan even bij .

    Dus eclectisch er bij oké maar niet in plaats er van. Een systeem waar je dus als de stroom op is kunt overschakelen op brandstof.

    Nu ben ik voor 1 uur thuis omdat ik er toch langs reed en laad ie even een uur 4 op dus 4 ampère

    Met vriendelijke groeten