Hallo

Ik was vandaag in een caravan zaak en volgende de verkoper was er een lichtere type caravan accu met 50 AMH die droge stof van binnen heeft en op jaar basis maar een leegloop van 10 % .

Bij gewone caravan accu heb je die leegloop al na 10 dagen.

Volgens de verkoper is er met een caravan accu een leegloop van 2 % per dag.

Nou gebruik ik hem dagelijks. Dus dat beetje leegloop zet geen zode aan de dijk.

Bij stilstand zet ik het zonnepaneel plankje er op om te druppelen.

Gezien de prijs van bijna 400 euro heb ik hem niet gekocht.

Ik vind voorlopig de meer prijs niet opwegen tegen de meerwaarde .

Als je geld genoeg heb is investeren in duurzame kwaliteit beter en verdien je op langer termijn terug.

Hier is daar geen sprake van. Iets dat 3 keer zo duur is en niet minimaal 3 keer langer mee gaat is zonde van de investering.

De verkoper antwoorden ook en naar mijn idee met een verkopers smoesje dat de gewone caravan accu als ie een paar dagen in vorst gestaan heeft naar de filistijnen is .

Ik kan niet met zekerheid zeggen of het onzin is. Want mijn caravan accu staat zelden in een bevroren ruimte , want juist met vorst ben ik winters achter de ganzen en bijna elke periode met vorst is de stoel er naast er uit en lig ik languit op een dikke matras en word de boel met een standkachel verwarmt/. Dus er zijn maar enkele korte momenten geweest dat het in de auto onder nul kwam.

Als ie vorst gevoelig is dan zet ik indien ik niet aanwezig ben de stand kachel op plus 5 de laagste stand en blijft het net boven nul .

Maar in alle boten en caravan stallingen waar de meeste accu via de druppel lader bij gehouden worden . Daar vriest het net zo hard en bij overdekte stallingen in en grote schuur kan het nog harder vriezen dan buiten in de zon.

Ik vraag mij af of het waar is of een verkoop smoes

Met vriendelijke groet,