accu wer op peil brengen met DEMI water kan weleens helpen

  • Hans

    op een rommelmarkt of beter gezegd een zwarte markt waar mensen spullen kunne verkoppen had een ik tijdje terug een 2e caravan/boot accu kunnen krijgen voor 10 euro.

    Maar na enkele weken nam de werking af. . A fijn draai de accu open en de waterpeil was wel heel erg laag . Ik had aan 1 fles onvoldoende dus ben even terug gereden naar de pomp waar men gedemine water verkoop en nu geeft de oude accu beter stroom af

    In ieder-geval is een oude caravan accu weer gereanimeerd met vloeistof . Dus heb naast een goede caravan/boot accu ook de oude goedkope voor een tientje van de rommelmarkt gereanimeerd. Hij werkt perfect.

    Ik heb bij de goede ook even de vloeistof peil nagekenen daar hoefde maar een heel klein beetje bij .

    Nu is mijn dag energie op maar morgen avond kijk of die oude anto accu die voor ander werk gebruikt word ook met de vloeistof nog te peppen zijn.

    Met vriendelijke groet,

  • beheerder

    Hallo hans,

    Het wil idd in sommige gevallen weleens helpen door er gedemineraliseerd water in te doen, zolang de platen niet blootgestaan hebben aan zuurstof heb je een redelijke kans dat de platen nog inzetbaar zijn.

  • Hans

    Ik heb denk ik wat te vroeg gejuicht . de oude accu werkt wel beter maar vrees dat die geen 25 ampère kan afgeven.

    maar vaak zijn zulke oude accu voor kleine dingen met minder ampère nog best lang geschikt.

    Van de week heeft de blazer op 230 op mijn werk kantoor de geest gegeven en ik heb met 2 auto blazer ( die blauwe kleur variant ) die net zo veel wind geven om de gevoelstemperatuur terug te brengen .

    Zonde om 50 euro voor een andere uit te geven . daar is die oude caravan accu op het katoor nog prima voor. 2 blazers a 2 ampère = 4 amper per uur. en kan met een 3 meter verleng kabel voor 12 volt ook als ik met de warmte vroeg ga slapen de blazers op het slaapkamertje aan zetten.

    Bij extreme hitte word alleen het kantoor gedeeld met een airco gekoeld op 230 gewoon en leg ik een veldbed op kantoor.

    Dat deed ik vorige zomer toen het in de sta caravan bij tegen de 40 graden werd overdag. Bovendien is 40 graden voor een hond gevaarlijk en voor mij is het ook te gek.

    Deze gaat pas aan als het echt te gek word.

    Maar eerst zal ik dan buiten in de tuin gaan slapen met het veld bedje en slaap de hond ook buiten op zijn matras.

    Met vriendelijke groet,