Accu stekkers met en zonder zekering

  • Hans

    Ik heb gemerkt er zijn 2 type accu stekkers met zekering en zonder zekering.

    De stekker van de koelbox kan wel een te warm worden en er blijkt geen zekering tussen te zitten.

    Ik ga er een zelf tussen zetten op de plus draad . Maar zo lang die veiligheid zekering er niet tussen zit laat ik de koelbox niet top de caravan accu door werken als ik het veld in ben.

    Die gaat alleen aan als ik er bij ben en want als ik voel dat ie te warm is kan ik de stekker er op tijd uittrekken .

    Maar het verbaast mij dat 12 volt apparaten met stekker mogen hebben zonder zekeringsbuisje er in .

    Want je mag ook geen 3 wekstekker al in je huis hebben en stop contacten zonder randaarde hebben , de politie mag voor zulke dingen niet controleren in iemands huis maar de verzekering gaat moeilijk doen als er daardoor brand ontstaat. Nederland heeft nog al een strenge kema kuur wetgeving en volkomen terecht . Dus ik snap niet dat er met producten die ik 2010 gekocht heb en nog mensen zijn die ongezekerde12 volt stekker er op zetten.

    Verder blijkt dat als ie via de auto accu aan staat de stekker eerder heet word dan via de caravan accu .

    Met vriendelijke groet,

  • Hans

    Verder blijkt dat als ie via de auto accu aan staat de stekker eerder heet word dan via de caravan accu .

    schreef ik ja.

    Ik ben net bezig met reorganisatie binnen in de brommobiel en heb dit al ontdekt

    je hebt namelijk de sigaretten aansteker die vanuit de motor dynamo een draadje verbind met de sigaretten aansteker dat al een paar jaar is vervangen met een wand contact doos.

    Ik heb ook rechtstreeks op de auto accu een accu stopcontact aangesloten en kan bij stilstand dingen door laten werken, als ik maar zorg dat er niet meer dan 8 AMH stroom verlies komt ivm met kunnen starten.

    Toen ik de stekker in die contactdoos deed heb ik nergens last van .

    ook gaan er regelmatig zekeringbuisjes van blazers door branden op die accu stopcontact wat van oorsprong de sigaretten aansteker was en gebeurt dat op wand kantact door dus niet.

    Dat houd in dat als ik zo gegeten heb de stroom wat naar de sigaretten aantrekker gaat veilig ga afkoppelen middels isolatie. Die is toch inmiddels overbodig omdat ik ook de wandcontact doos die rechtstreeks op de accu staat die onder de stoel zit gebruikt kan worden . Deze accu contactdoos met 3 ingangen is tevens gezekerd op 10 AMH . Gewoon bij de lus kabel even knippen en zekering er tussen. Verder zit er in het accu huisje onder de stoel een rookmelder bij beginnende smelten draadjes word ik op tijd gewaarschuwd. Ik heb er ook een achter het desboord met de bedrading . Bij de caravan accu staat ook een rook melder.

    Ik beveilig alles nogal streng

    Met vriendelijke groet,